The Torah Podcast

Cours de Torah — disponibles sur vos plateformes favorites

מעשה מלך - הנהגות הרבי - בית הכנסת

מעשה מלך - הנהגות הרבי - בית הכנסת

המכללה התורנית ·

Likoutei Moharan
Vitesse :

מעשה מלך פרק 19 - הנהגות הרבי מליובאויטש שליט״א מלך המשיח, מפי ר׳ לוי זהבי

Transcription
Kind: captions Language: iw כי אדונינו מורנו ורבנו מלך משיח לו >> אז היום אנחנו בהמשך לשיעור הקודם בואו עסקנו בהנהגותיו של הרבי שלית המלך המשיח כשלעצמם זאת אומרת ההנהגות כמו שה אמרנו בפעם הקודמת העצם בעצמו מה שנקרא ההנהגות כמו שהם בטהרתם אז גם היום אנחנו נמשיך א בסגנון הזה היום נדבר על הנהגת הרבי מלך המשיח שיחה לעולם ועד בקשר עם כבוד בית הכנסת הנהגות של הרבי בבית הכנסת עניין ראשון קודם כל בעת כניסתו לבית הכנסת אוחז קצת בידו הקדושה הימנית בפרוכת ארון הקודש הוא מושכה אליו מעט ודרך כלל בקצה הימני וכשמגיע משמאל לפעמים אוחז בקצה השמאלי שפוגע בו תחילה יפה כשהרבי שליט מלך המשיח נכנס לבית הכנסת אז מי שהיה בטח בבית משיח ב-770 אז יודע שהבימה של הרבי, זאת אומרת המקום שבו הרבי מתפלל, אנחנו יודעים הרבי מתפלל איתנו שלוש תפילות ביום, שחרית בשעה 10, מנחה בשעה 3 : וערבית בחורף בשעה אחת, בקיץ שעה אחרת. היום בקיץ 9 :30. אז הבימה של הרבי היא נמצאת בעצם ב בתוך בפינת בית הכנסת בפינה הפנימית בצד ימין ואהרון קודש הוא נמצא ליד הבימה של הרבי אז תמיד כשהרבי מגיע יש מדרגות לבימה ותמיד יש ותמיד הרבי כאילו עובר דרך אהרון קודש אז כל פעם הרבי נוגע בפרוכת אוחז בכניסה אוחז בידו הקדושה בפרוכת ארון הקודש בצד ימין בחלק הימני של הפרוכת וגם כן מושך אותה אליו קצת א יפה בצתו מבית הכנסת מבית הכנסת אוחז גם כן בפרוכת אחי לא מושכה אליו כן גם כן כשיוצא גם כן אוחז בפרוכת לא מושך אבל גם כן אוחז אוקיי אז אנחנו בעצם א כן אה כל ה כל התמימים כמובן כל הבחורים וכל החסידים יודעים שהמקום הזה זה בעצם מקום קדוש המקום שבו הרבי נוגע בפרוכת מכיוון שמלך המשיח משיח נוגע בזה כל הזמן נוגע בזה שלוש תפילות ביום כפול שתיים אז בעצם מקום מאוד קדוש ולכן גם כן נוגעים כל פעם משתדלים גם כן לגעת ולנשק בדיוק במקום שבו הרבי נוגע יפה נראה עניין נוסף אה לפעמים כשרואה נייר וכיוצא בזה על הרצפה אפילו שאינו נייר קדוש מתכופף ומרימו בעצמו או מסמן להרים ועל דרך זה כאשר חפץ קדוש נסרח על הרצפה כן אז גם בעניין הזה הזה של כמו שהזכרנו השיעור בעניין כבוד בית הכנסת אז א יש את הניקיון של בית הכנסת כן רואים משהו על הרצפה אם זה דבר קדוש כל שכן אבל אפילו אם זה דבר שהוא לא קדוש רואים איזה טישו איזה משהו על הרצפה אז גם כן יש עניין גדול להרים את זה וגם הנהגה של הרבי שליטמלך המשיח בעצמו נראה כאן בהערה שמונה דבר מעניין פעם אחת בעת תפילתו לפני העמוד הרבי היה חזן יא תשרי תשמט זה היה בשנה של ההסתלקות של הרבנית אז הרבי היה בחיוב על אשתו הרבנית חי המושקע אז היה אחרי 18 באמצע אשרי שלפני הובא לציון שהסתובב והורה להרים חפץ המונח על הארץ הרבי היה חזן באותו יום ואז היה חפץ על הרצפה אז הרבי הסתובב באמצע התפילה באמצע האשרי והרבי סימן להרים את זה ואז אותו אחד שהרבי סימן לו הוא אמר לרבי שזה לא דבר קדוש בוא נראה ואמר אחד הסובבים שאין זה שמת ס שמז זה גניזה לא דבר קדוש וענה לו כבושל אדמור שליטמלך המשיח בכל רם אביו של רש"י היה מנקה את בית המדרש עם זקנו אז אנחנו יודעים שבעצם רש"י הוא נולד בזכות זה שאבא שלו היה מנקה את בית המדרש עם הזקן סיפור מפורסם יפה אז יש עניין מאוד גדול גם כן להרים את הדברים שנמצאים על הרצפה א בוא נראה עוד דבר כשעולה לבימת התפילה כמו שהזכרנו בקמן בקרן הדרומית מזרחית של בית הכנסת שעליה מתפלל מקפיד בדרך כלל לא לנגוע בידו הקדושה במעכה כי אם על ידי שרבול לסירוק אז כמו שהזכרנו הרבי עולה לבימה לתפילות הבימה שלו עם מדרגות מדרגות מעץ כולם בטח מכירים מהתמונות ויש מעקה אז הרבי בכניסה לתפילה לא נוגע במעכה אלא עם השרבול של הסירטוק ובירידתו מהבימה בסיום התפילה נוגע בידו הקדושה במעכב ויורד בדרך כלל בעיתיות. אז למה? אז אני שמעתי כאילו מישהו אמר שזה מכיוון ש אנחנו יודעים שיש עניין ליטול ידיים לפני התפילה. למה נוטלים ידיים לפני התפילה? אם הידיים נגעו במקומות לא טהורים או כיוצא בזה. אז כמובן בסוגריים שאצל הרבי הם הידיים שלו לא יכולות א להיות בשייכות עם עניין לא טהור. אבל ככה כתוב בשולחן ערוך. אז ככה הרבי עושה ונגזר מזה שגם הרבי לא נוגע במעכה. כנראה מסתבר שזה בגלל זה אבל מצד שני מעניין שהוא מאיר פה שבדברים אחרים נוגע כרגיל. אנחנו יודעים שהרבי מחלק מטבעות לילדים לפני התפילה אז זה גם אחרי שהרבי נטל ידיים. אחרי שהרבי נותן ידיים גם כן הרבי נוגע במטבעות. אז כאילו מה ההבדל? וגם ב הוא מביא כאן גם פותח את דלת חדרו הקדושה הקדוש. פותח את דלת חדרו הקדוש. כן. יש הידית של החדר שהיא גם כאילו מה ההבדל בינה לבין המעכה שבה הרבי כן נוגע מעניין אה אוקיי אבל בכל אופן ההנהגה הפשוטה בלי להיכנס למה ולמה אז ההנהגה לא נוגע במעקה כן בענייננו כל אחד אם רוצה לקחת לעצמו אז פשוט אחרי שנוטלים ידיים אנחנו יודעים צריכים לתול ידיים לפני התפילה אז אחרי שנותלים ידיים לפני התפילה להשתדל לא לגעת בשום דבר ועניין אחרון בשנים תשנג תשנד התפלל בדרך כלל רק מנחה ומערי ריב עם הקהל ובפעמים נדירות גם שחרית או שיצא לקריאת התורה בחדר מיוחד בחלקו הצפון מערבי של בית הכנסת ובסיומי התפילות בדרך כלל יצא למרפסת הסמוכה לחדר התפילה ועודד את שירת הקהל חי אדונינו מורנו ורבנו מלך משיח לעולם ועד למשך כמה דקות החי אדונינו מורנו ורבינו מלך משיח לעולם >> ועדבר >> שנזכה ‏Eh