
מה יהיה קודם ? בנין בית המקדש או קיבוץ גלויות
Am Israël & Actualité Emouna
גאולה ומשיח שיעור 72, כג' אייר מתוך ליקוטי שיחות הרבי מליובאוויטש בית חב"ד אזוה"ת הרצליה פיתוח, מפי ר' שלמה פבזנר
Transcription
Kind: captions Language: iw הרבי אומר שכל פעם שלומדים על הגאולה ומשיח זה מזרז את הגאולה אז עכשיו אנחנו נזרז את הגאולה על המעלה של בית המקדש השלישי אז דיברנו על זה שיהיה את הגילוי אלוקות הכי עצום שהיה בכל הדורות יותר מהמשכן יותר מבית ראשון יותר מבית שני >> כן >> ו יש מחלוקת במדרש מה יהיה קודם בניין בית המקדש או קיבוץ גלויות מה אומרים קיבוץ גלויות יהיה אז יש שתי דעות במדרש כתוב בונה ירושלים השם נדחי ישראל לחנס. אוקיי? >> אז יש כאלה שלומדים כפשוטו. קודם בונה ירושלים השם קודם בית המקדש ואז נתחי ישראל לחנס. ואז קיבוץ גליות של כל עם ישראל >> מתאספים מכל הארצות >> מכל העולם כולם יעלו לארץ יהיה כתוב ובא עובדים בארץ השוב נדחים בארץ מצרים כולם ישתחבו לשם כל שים כבר את כבר רואים כבר >> זה טעימה >> זה עכשיו אתה רואה את הכל מעפר מאיפה זה בא הגאולה מעפר מעפר מהאדמה בגאולה עכשיו אתה רואה את כל כל הניסים כל הדברים האלה >> נכון זה הכל בגלל שאנחנו כמו שהרבי אמר שהגיע זמן הגאולה >> זה לוקח זמן וזה אנשים צריכים לחזור בתשובה ולחזור לחשוב איפה הם נמצאים זה אנחנו לא יודעים איפה אנחנו נמצאים >> נכון זכינו שיש לנו את הרבי והוא מגלה לנו איפה אנחנו נמצאים כן זה הרבי כן זה הרבי >> אז הגיענו שאנחנו כמו שאתה אומר אנחנו נמצאים בתקופה ש הכי קרובה לגאולה וכבר רואים את הניסים של הגאולה שלה >> אבל מה שקרה זה תהליך שמסתיים בבום כאילו >> יפה אז קודם כל אתה אומר יקפצו את כל האנשים >> אני אומר עכשיו אנחנו ואז יבנה בית המקדש לרדת מהשמיים >> נכון אני אומר אבל מה שאנחנו אומרים עכשיו זה תהליך וזה מסתיים בבום זאת אומרת אנחנו יכולים עכשיו פתאום לשמוע תקיעת כמו שאנחנו מתפללים בתפילה התקה בשופה גדול לחירותינו בדעת אחד נשמע תקיעת שופע ואז כל הגאולה תגיע באופן ניסי בבת אחת >> בבת אחד אבל אומרים שה >> או מה יהיה קודם קודם יבנה בית המקדש מהשמיים >> שמיים יראה ואז >> זה לא יחרב לעולם כן ואז יהיה קיבוץ של כל עם ישראל מכל >> מכל העולם ויעלו לארץ אז במדרש יש שתי דעות האם יהיה קודם בית המקדש ואז נדח ישראל לחנף אבל יש דעה שאומרת בונה ירושלים השם למה כי נדחי ישראל יכנס לפני זה >> אוקיי אז קודם כל כיבוץ גלויות ואז יהיה את ה >> אז למשל זה מחלוקת זה שתי דעות שתי דעות בחמי ישראל מה ההלכה ההלכה הרמבם פוסק שקודם יבנה בית המקדש ואז כיבוד נתחי ישראל אז מה שיהיה בפועל זה שקודם יבנה בית המקדש השלישי ירן מהשמיים ואחר כך יהיה את הקיבוץ גלויות של כל עם ישראל מכל עם ישראל >> וכן ואז יהיה כל עם ישראל יהיו רק בארץ ישראל אבל באמת גם יש מקום גם לדעה השנייה בזה שזה מה שנקרא זה אחדזה >> תהליך זה עד שיבוא כולם בית המקדש יבנה ואז יהיה קיבוץ גליות ואז כשכל עם ישראל יהיו בארץ אז בית המקדש יתלה עוד יותר ואז קיבוץ גליות יתלה עוד יותר ואז זה יתלה עוד יותר באופן של עילוי אחרי יפה >> זה מה שהרבי אומר זה נכון תראה הם הם צפו את זה כבר גם גם הנביאים אמרו >> נכון >> רשום לך >> הכל >> היום אנחנו במצב שאתה כבר לא יודע ימין או שמאל >> צריך לדעת להצמד רק לתורה והמצוות >> כל דבר זה שהוא לא בדיוק התורה ומצוות אז יכול להיות בו גם טוב וגם רע >> זה אומר אתה זה אתה צודק אומר יש גם טוב וגם >> ומכל וכדי לדעת מה הטוב ומה הרע צריך לות בתורה הדברים שהם כתובים בתורה שהם נכונים זה הטוב. מה שכתוב בתורה שזה לא נכון זה רע. זה אין שחור לבן. אם מישהו מקיים בחלק מהדברים את התורה אז בדברים האלה הוא טוב. ואם בדברים מסוימים הוא לא כמו התורה אז בדברים האלה הוא לא טוב. ואיזה הוא חכם מלמד מכל אדם. מכל אחד יש דברים טובים שהוא עושה שצריך ללמוד ודברים לא טובים ש אומרים רבי עקיבא עכשיו היה לו הוא היה הוא חזר בתשובה בגיל 40 נכון? היו לו 24,000 תלמידים. כולם הלכו. זה כמו שאחד >> חוץ מחמש. >> רגע, לא חמש לא. הוא הלך להביא אותו. חכה 24 הלכו. הוא לא השתגע, נכון? לא השתגע ברבי. 24 תעלים בן אדם אחר. היה זה כמו שאתה אומר שבן אדם הולך לב גבאי ברב של בית הכנסת, יש 100 מתפללים כל יום אומרים לו זה הלך, זה הלך, זה הלך. להיות הוא היה כבר נראה אומר מה ישן רעה מה מה הולך פה זה אברהם הלך זה יהודה על כל יום אתה צודק זה הגדולה של רבי עקיבא אז רגע זה הגדולה הוא לא הוא לא השתגע מה עשה אפילו גם לא היה לו מניין עוד כן לא היה לו מניין גם לעצמו לא היה לו מניין כי כולם הלכו הוא לא השתגע מה עשה הלך לארץ לדרום מצא חמישהים פתאום הוא בנה את התורה זה מסר מאוד חשוב הנס זה רבי שמעון בר יוחאי אתה >> זה מסר מאוד חשוב שלפעמים שגם אם קורה לך בחיים דברים שנראים לך אסון לא להתייאש לא להרים ידיים לא לראות איך לראות איך אתה בונה מחדש זה כן שלא ישקח חץ וחלילה תורה מעם ישראל הוא בנה את למה אם לא >> נכון נכון אז זה מה שצריך ללמוד מה שאתה צודק מישהו אחר היה יכול להשתגע בכלל היה עוזב את הכל >> 24 תלמידים לא היית >> 24,000 24,000 תלמידים לא היית זה אומר לך זה כמו שרב בבית הכנסת זה יש לו 100 מתפללים כל יום אין לו אין לו מתפללים >> נכון אתה צודק אתה צודק זה הגדולה של רבי עקיבא שאנחנו שמספרים לנו את זה כדי שנלמד גם שאם קורה לנו איזה משהו לא להרים ידיים אלא לראות איך אני בונה מחדש >> עד השם שם משיח עכשיו בשורות טובות בשורות טובות >> שנזכה כבר שנשמע את התקיעת שפה שיהיה בניין בית המקדש בקיבוץ גלויות וגאולה שלמה תכף ומיד ממש >> תודה רבה לך אדונינו מנוח תודה רבה אתה מבין זה זה הגדולה יודע השם ישרים ושמחל >> זהו זהו כל טובות טובות יאללה זכינו יאללה Да.



